الثلاثاء، 7 أكتوبر 2014

لسه الحكايه هتبتدى



عدى 5 سنين من وقت نزولى مصر وهبدأ فالسنه ال6
مريت بلحظات ضعف وتخبط وبهدله وفقدان ثقه وشعور بالخذلان والندم
درست 5 سنين فحاجه مش حاباها لمجرد تحدى اللى قدامى انى اقدر اقدر اثبت ذاتى واسافر لوحدى لمكان غريب وانجح واكون صداقات مع الناس

فنهايه ال5 سنين اتحولت تحول غريب من الانسانه الانطوائيه للانسان الاجتماعيه المنفتحه
خوفى من الناس بدأ يروح شويه بشويه كنت بعيط من اقل حاجه وكتير جدااااا لاحساسي بالعجز فساعات كتيره

انا بقيت اقوى وبقيت احسن مصر مش مخيفه زى ماكنت فاكره قعدت 5 سنين بتمنى فكل يوم انى اسافر تانى واهاجر منها
دلوقتى وانا بقى قدامى انى اسافر حاسه انه كنت غبيه جدااااااا فقرارى الفراق صعب والبلد دى برغم كل اللى فيها وكل الظلم وكل الفجور اللى بقى فيها بحسها لسه فيها خير ولسه فيها طيبه وحنيه

 ممكن انا اكون نزلت مصر فعهدها المظلم لكن عاوزة استمر فيها واعافر لغايه لما ترجع تنور تانى وتتنفس حريه نفسي اعافر فكل مكان انضف شوارعها وادى فلوس لكل الفقرا اللى فيها وابنيلهم بيوت واديهم شغل واطفال الشوارع ارحمهم من برد الشتا ونار الصيف ويكون فيه ليهم مكان نضيف يتعلموا ويطلعوا حاجه مبدعه تتشرف بيهم بلدهم  والغى قنوات الهيافه اللى عالتلفزيون واشيل الافلام الهابطه وافلام العهر من قاموس السينما المصريه واقوى جهاز الشرطه عشان يمنع البلطجه ويحمى الناس جوه البلد ويحفظ البلد من عصابات السلاح والمخدرات والاثار

ولا يبقى فيه تحرش ولا انتهاك حريات ولا ازدراء اديان !

انا عندى قوه وهعافر لغاية ماغير نفسي واغير اللى حواليا ياااااااااااااااااارب

ليست هناك تعليقات: